A Képek nagyrészt http://gigant.chem.elte.hu/gigant_club/Welcome_hu.html ról valóak És addig lesznek fent amíg nem lesz saját képem az adot járművekröl

 

 

  • Gyártó: NoHAB ? Nydqvist och Holm Aktiebolag (Svédország)

     

    Gyártásban: 1963?1964

     

    Tengelyelrendezés: Co'Co'

     

    Nyomtávolság: 1 435 mm

     

    Hajtókerékátmérő: 1 040 mm

     

    Legnagyobb sebesség: 105 km/h

     

    Ütközők közötti hossz: 18 900 mm

     

    Magasság: 4 000 mm

     

    Szélesség: 4 000 mm

     

    Forgócsaptávolság: 10 300 mm

     

    Tengelytáv forgóvázon belül: 4 000 mm

     

    Szolgálati tömeg: 106 tonna

     

    Névleges teljesítmény:

     

     

     

    A 20 mozdonyból jelenleg 6 üzemképes

     

    M61-001 ? Üzemképes, a MÁV-nosztalgia fűtőház tagja (Magyar Vasúttörténeti Park) [1]

     

    M61-002 ? Selejtezve: 2001. november 7. Az üres mozdonyszekrény 2005. március 3. óta a NOHAB-GM Alapítvány tulajdona.

     

    M61-003 ? Selejtezve: 1988. december 21. (motorját a 010-esbe helyezték át)

     

    M61-004 ? 1999. június 4-én Badacsonylábdihegynél baleset következtében megrongálódott, selejtezve: 1999. november 23. (A

     

    mozdony egyik felét a Közlekedési Múzeum oldalánál állították ki.) [2]

     

    M61-005 ? Selejtezve: 1991. október 24.

     

    M61-006 ? Üzemképes, a MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona (Magyar Vasúttörténeti Park)

     

    M61-007 ? Selejtezve: 1989. szeptember 15.

     

    M61-008 ? Selejtezve: 1997. január 15.

     

    M61-009 ? Selejtezve: 1987. november 20.

     

    M61-010 ? Üzemképes, a NOHAB-GM Alapítvány tulajdonában, folyamatos felújítás alatt áll, futási engedély szükségeltetik a

     

    forgalombaállításhoz. [3]

     

    M61-011 ? Selejtezve: 1991. november 24.

     

    M61-012 ? Selejtezve: 1994. január 19.

     

    M61-013 ? Selejtezve: 1999. február 10.

     

    M61-014 ? Selejtezve 1997. január 15.

     

    M61-015 ? Selejtezve: 1994. január 19.

     

    M61-016 ? Selejtezve: 1989. június 15.

     

    M61-017 ? Pályafenntartási célokat szolgál, 2761 017-9 (korábban A61 017) pályaszámmal (Új fogaskerék áttétellel 120 km óra

     

    sebességre képes. Villamos fűtőgenerátor került bele mérőkocsi fűtéséhez, amit kék csík jelez az oldalán. 2008-ban és 2009-ben

     

    a csíksomlyói búcsúra tartó különvonatot vitte Romániába)

     

    M61-018 ? Selejtezve: 1992. november 12. (motorját a 004-esbe helyezték át)

     

    M61-019 ? Üzemképes, a MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona (Magyar Vasúttörténeti Park)

     

    M61-020 ? Üzemképes, a MÁV nosztalgia-fűtőház tagja (Magyar Vasúttörténeti Park)

 

M61 020

Nr. 2595


Menetrendi üzem vége 2000. december 21-én. A MÁV nosztalgia-fűtőházának tagja. Újra müködöképes 2003. májusa óta, mentrend szerinti (esztergomi) nosztalgiával felavatva.